Terwijl het buiten met bakken uit de lucht kwam, voelden binnen, in het Langhuus in Wijhe, hooguit de aanwezigen van andere lokale partijen nattigheid. Want de lancering van de Olst-Wijhese afdeling van GroenLinks vond daar zaterdag 7 oktober plaats in een gezellige drukte.

Een voorbode voor de winst aan zetels die we in maart volgend jaar verwachten te gaan halen.   Aan de goede sfeer zal het in elk geval niet liggen. Op de tafeltjes stonden schalen met veel eigen baksels en andere hapjes, waarbij de kleuren rood en groen opvallend overheersten. Singer-songwriter Richard van Schie bracht onder meer een heus GLOW-liedje ten gehore. En Tweede-Kamerlid Liesbeth van Tongeren stak als gastspreekster de jonge afdeling een hart onder de riem: "Stel je ambities gewoon lekker hoog, ga ervoor de groenste gemeente van Nederland te worden, en werk daar vervolgens stelselmatig en volhardend aan", was haar aanbeveling.

Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Afdelingsbestuurder Dennis van der Hust had er in elk geval zin in. "We hebben geconstateerd dat GroenLinks in Olst-Wijhe duidelijk meerwaarde kan bieden. Het kan anders, en dat gaan we laten zien!"